5 viga, mis võivad hävitada teie veebilehe otsingumootori optimeerimise

SEO (search engine optimization) tähendab eesti keeles “Otsingumootoritele optimeerimine”.

See on üsna masendav, kui teie tooted ei kuvata otsingutulemustes. Paljud e-poe omanikud arvavad, et niipea kui nad lisavad toote e-poodi, siis hakkab orgaaniline otsing koheselt tööle. Tegelikkus, kuidas otsingumootoritele optimeerimine toimib, on natukene erinev.

Käesolevas artiklis me esitame 5 peamist viga, mille tegemist te peate VÄLTIMA, kuna need võivad hävitada teie lehekülje optimeerimise otsingumootoritele ja kahjustavad oluliselt teie müügitulemusi.

Tõtt-öeldes on e-poe otsingumootoritele optimeerimine palju raskem kui muud tüüpi nt blogide või veebilehtede optimeerimine. Kümneid või isegi sadu tooteid laetakse üles ning on palju probleeme, mis võivad esile kerkida.

Käesolev artikkel kirjeldab 5 olulisemat SEO viga, millest võiksite olla teadlikud, sest need võivad kahjustada teie tulemusi orgaanilises otsingus. Kui olete teinud need vead, peaksite püüdma koheselt parandada.

Me arutame ka seda, mida saate nende probleemide lahendamiseks teha. Kes aga tunneb, et pole piisavalt pädev neid parandusi teostama, pöörduge spetsialisti poole.

1. Teil pole piisavalt kirjeldavat teksti tootelehel.

Paljudel e-poodidel on rohkelt pilte toodetest. Tehes SEO auditeid, leiame me sageli, et paljudel tootelehekülgedel on väga vähe teksti toote kirjeldamiseks või pole üldse kirjeldavat teksti.

Google ja teised otsingumootori robotid (need, mis määravad sinu positsiooni otsingutulemuste seas) suudavad enamasti lugeda ka teksti sisu, et mõista, mis tootega on tegu (ja kuhu see peaks olema järjestatud).

Seega, kui teil pole piisavalt teksti oma toote kirjaldamiseks, siis teie otsingumootoritele optimeerimine on nõrk ja see teeb väga keeruliseks võimaluse saada head positsiooni otsingutulemustes. Kui soovite, et teie tooted oleksid paremini leitavad, siis lisage tootele kirjeldusi.

Mõelge vähemalt 500 sõna, kuigi rohkem on veelgi parem. Sõltuvalt teie müüdavast tootest soovitaksime 750 või isegi 1000 sõna.

Lisage rohkelt unikaalselt teksti toote kirjeldamiseks. Kindlasti ei tohiks kopeerida tekste teistelt lehtedelt, kuna google suudab tuvastada kopeeritud tekste ning see on juba väga halb.

Teksti kirjutamisel ärge kasutage ainult märksõnu (st ärge kasutage ainult märksõnu, mida kasutatakse otsingutes). Kvaliteetsete tootekirjelduste kirjutamine aitab jõuda klientidel teieni, kes ka tegelikult on tootest huvitatud.

Kõigepealt mõelge, mis on kleindi otsingu eesmärk ja vastake alljärgnevatele küsimustele:

Üldiselt lihtsalt veenduge, et klient, kes teie tootelehele tuleb, saaks sealt rohkem infot kui ootas ja lahkub sealt suuremate teadmistega kui saabudes. See on positiivne kasutajakogemus ja peaksite selle poole püüdlema iga toote kirjeldusega oma veebilehel.

Soovitame lisada teksti juurde täienduseks pilte, aga veenduge, et kasutate õigeid pealkirju ja failinimesid, mis pilti kirjeldavad. Seda seetõttu, et otsingumootorid ei suuda veel hästi aru saada kujutise sisust, mistõttu püüavad nad mõista, mida kujutab failinimi või märgitud tekst pildi all.

Allpool on näide toote heast ja tugevast tootekirjeldusest. Näete üksikasjalikku toote kirjeldust, mida kasutaja tahaks teada enne toote ostmist.

Oluline lisamärkus:

Ärge üritage kopeerida toote kirjeldamiseks tekste teistelt lehtedelt, sest otsingumootorid praagivad teid sel moel välja. Mis kõige tähtsam, ärge kopeerige kirjeldusi otse tootja veebilehtedelt.

Lisateavet selle kohta leiate siit:

2. Tootekirjelduste kopeerimine otse tootja veebilehtedelt.

Oleme arutanud teksti olulisust otsingumootoritele optimeerimine jaoks. Teksti sisu on see, mida enamik otsingumootoreid suudab mõista.

Tootekirjelduse loomisel peate veenduma, et te ei teeks seda SUURT viga: tootekirjelduse kopeerimine otse tootjalt. See käib eriti jaemüüjate kohta, kes on toodete edasimüüjad.

Otsingumootorid tavaliselt praagivad välja ja mõnikord eemaldavad täielikult sinu lehe otsingust, mis kopeerivad sisu otse teistelt lehtedelt. Google ja teised otsingumootorid peavad seda topelt sisuks ja ei kuva seda. 

Duplikaatne sisu on otsingumootoritele optimeerimine jaoks halb kahel põhjusel. Esiteks ei suuda otsingumootorid teha vahet teie lehekülje sisul ja mõnel muul leheküljel. Teiseks, isegi kui keegi leiab teie e-poe, siis tooteinfo ei eristu kuidagi, et paista silma teiste samalaadsete seast. Samuti jääte te ilma võimalusest pakkuda paremat ostukogemust andes kasulikku ja ainulaadset infot parandamaks lehe külastatavust.

Kui Google arvab, et üritate kasutada dubleerivat sisu, et manipuleerida oma e-poe otsingutulemustega või “tunnetab”, et kasutate rämpspostilaadset strateegiat, et suurendada liiklust oma veebilehel, siis võib juhtuda, et teie e-pood eemaldatakse täielikult Google registrist.

Kokkuvõtteks peaksite kindlasti unikaalse tootekirjelduse kirjutama ise.

Mida parem on teie tootekirjelduse sisu, seda kõrgema koha saate otsingutulemuste pingereas ning seda tõenäolisem on ka müük.

3. Teie tootelehel puudub skeem, mis aitaks otsingumootoritel leida informatiivsemaid tulemusi (ingl. Schema Markup)

Eespool selgitasime, kuidas otsingumootorid ei suuda tavaliselt mõista mitte-tekstilist sisu. Aga kas teadiste:

Kas te sooviksite, et teie veebilehe ja tootenimekirja SEO saaks seda ära kasutada ning räägiks otsingumootoritega selles keeles?

Seda keelt nimetatakse skeem-märgistuseks (ingl. Schema Markup) ja see on süntaks (sõnade ühendid ja laused), mis on spetsiaalselt selliselt kirjutatud, et otsingumootorid saaksid teie toote leheküljest aru.

Kui te skeem-märgistust ei kasuta, siis see on väike aga oluline viga, mida tuleks vältida.

Skeem-märgistus on suurepärane tööriist, mida saate kasutada, et selgitada oma toote sisu otsingumootori indeksotsijatele (sealhulgas sellised üksikasjad nagu hind, toote tüüp, kirjeldus, hinnangud ja arvustused ning palju muid omadusi).

Näide sellest, kuidas see otsingumootorites välja näeks:

Teade, hinnangud, hind, arvustused, tähed jne.

Nende skeem-märgistuste kasutamine selgitab indeksotsijatele täpselt, milline on teie lehe sisu.

Skeem-märgistuse kasutamine on suurepärane võimalus oma veebilehe SEO suurendamiseks. Skeem-märgistust kasutatakse ka selleks, et kuvada spetsiifilisi lõike otsingutulemustes, eriti kui otsitakse erinevaid tooteid.

Kui seda kasutada õigesti, siis võib sellel olla väga suur mõju teie lehe klikkidele ja rivistusele.

4. Teil on liiga palju (sisutuid) tootelehti

Otsingumootorite suureks probleemiks on see, et sarnase sisuga lehti on palju, aga sisu on väga vähe.

Google on hiljuti selgitanud, et domeeni väärtus põhineb kõikide lehekülgede “keskmisel”. Seega, kui teil on 20 suurepärast lehekülge, kuid teie e-poes on tuhandeid tooteid erinevates värvides, suurustes ja muudes variatsioonides (sealjuures teksti erinevust on väga vähe, kui üldse), siis vähendate kogu domeeni väärtust.

enäolisemalt ammendate te ka nn indekseerimise eelarve, mis tähendab, et olulised muudatused teie veebilehel ei pruugi üldse saada indekseeritud.

Veenduge, et te keskendute kõige olulisemate tootegruppidele, mida soovite järjestada. Kui teil on palju  erinevaid lehekülgi, siis ärge indekseerige neid lehti, mida te ei soovi rivistada. Te võite kasutajale näidata, et tootel on erinevaid variatsoone, kuid puudub reaalne vajadus KÕIKI tooteid indekseerida ja järjestada.

Enamus e-poe platvormidel ei ole see probleemiks, kuna on võimalik tekitada üks põhitoode ja lisada erinevad variatsioonid. Kindlasti ei soovita luua eraldi tootelehti iga erineva toote kohta, kuna see võib tekitada probleeme.

Kui on palju selliseid pooltühjasid tootelehekülgi, siis võivad esineda ka märksõnade hävimise probleemid. Kui samad leheküljed hakkavad üksteisega märksõnade osas konkureerima, siis võib tulemuseks olla see, et ükski toode ei saa otsingutulemuste seas head positsiooni.

5. Teie lehekülje SEO ei ole täielikult optimeeritud

Orgaaniliste edetabelite võitmiseks on üheks parimaks viisiks lehekülje otsingumootoritele optimeerimine. Täpsemalt olulised metaandmed, nagu näiteks:

Need eelnevad on äärmiselt olulised. Kui esimesed kolm on otseselt seotud pingeridadega, siis neljas mõjutab kasutaja käitumist (läbiklõpsamissagedus), sest et kui loote oma tootele ahvatleva kirjelduse, siis on suurem tõenäosus, et kasutajad sellele klikivad.

Siikohal ei lasku me täielikku lehekülje SEO- tegurite arutellu.

Piisab sellest, et öelda, et see on järjestamisel üheks oluliseks teguriks. Kui te ei kuluta aega selleks, et optimeerida enda lehe SEO, siis see võib saada kulukaks veaks. Kui kulutate aega oma lehe optimeerimiseks, siis võite kergelt ja kiirelt jõuda tippu ning näha pidevat liiklust oma lehel.

Kui soovite enda e-poe SEO kiiresti parandada, siis veenduge, et te optimeerite enda lehekülje täielikult igal tootelehel.

Kokkuvõtteks

Google’i ja teiste otsingumootorite eesmärgiks on aidata oma kasutajatel leida parimad vastused enda otsingutele ja see kehtib eriti siis kui soovitakse osta mingit kindlat toodet.

Selleks, et vältida oma toodete SEO hävitamist peavad teie tooteleheküljed andma infot nii kasutajale kui ka otasingumootoritele, et nad saaksid teie tooteid leida. Seega pidage meeles, et tuleb alati veenduda, et teie e-poel on kasulikud ja informatiivsed tootelehed. See, mis on kasulik ja väärtuslik info teie kliendile, see määrab otsingumootori paremusjärjestuse.

Selleks, et otsingumootorid saaksid õigeid signaale ja teeksid teie toodete SEO populaarseks, veenduge, et:

Loe lisaks meie varasemat artiklit “Tee e-poe jaoks tootepildid ise