Tee e-poe jaoks tootepildid ise

Tootefotograafia on pidevalt arenev ja alati on nurga taga miskit uut ja huvitavat. Kui teil on e-pood, siis ärge lihtsalt oodake uue trendi saabumist, vaid hoidke silm peal teiste inimeste tegevusel ning teistel e-poodidel, sest nad teevad uskumatuid asju, et nende tootepildid silma torkaks.

Kui sa juhuslikult pole lugenud meie eelmist postitust tootefotograafia kohta, siis siin see on: Kuidas teha hämmastavaid pilte enda nutitelefoniga.

Allpool on toodud mõned suuremad toote fotograafia trendid, mis on levinud. Kui te pole seda juba teinud, siis hüpake aga pardale.

Tehke pilte ise

Digiajastul muutuvad kõik asjad järjest kergemini kättesaadavamaks. Digitaalsed ühe objektiiviga reflekskaamerad muutuvad järjest odavamaks, internetis on väga palju infot selle kohta, et kuidas teha suurepäraseid pilte. Samuti arenevad nutitelefonide kaamerad järjest enam, et teha selgeid ja oivalisi pilte.

Tee tootepilt nutitelefoni kasutades ise

Seda kõike arvesse võttes, ei ole ime, et üha rohkem e-kaubandusega tegelejaid teevad oma tootepildid ise. Pisut praktikat ja põhitõdesid ning saate teha hämmastavaid pilte, mida uhkusega oma e-poodi üles laadida. Järgnevalt mõned asjad, mida meeles pidada:

Mõista oma kaamerat

Aastate jooksul on nutitelefoni kaamerad paremaks muutunud – lausa nii heaks, et nendega saab teha suurepäraseid tootepilte. Nutitelefone on äärmiselt lihtne kasutada, mistõttu on need ilmselgelt suurepäraseks valikuks.  Tõenäoliselt on sul nagunii telefon koguaeg käepärast ning neil on suurepärane omadus laadida pildid pilve üles automaatselt.

Võtmeks on vältida sisseehitatud välgu, suumfunktisooni ja mistahes filtri kasutamist. Kõik erinevad lisafunktsioonid vähendavad foto kvaliteeti, seetõttu kõik värvide ja suuruste muutmised tuleb ette võtta alles redigeerimisetapis hiljem. Samuti tuleks kasutada ära automaatne teravustamine ehk toksake näpuga ekraanil tootelkujutisel enne kui pildi teete.

Kaamerate puhul on nii, et saate täpselt seda, mille eest maksate. Digitaalse ühe objektiiviga reflekskaameraga saate muidugi teha paremaid pilte, kui seda kasutada osata. Kui teil on plaanis tihti pilte teha ning olete valmis selle kaamera ostuks raha kulutama ning samuti enda aega selle kasutama õppimiseks kulutama, siis on see investeering igati väärt ost. Muidugi saab ka raha säästa ning rentida varustust või osta kasutatud tooteid.

Tootefotograafia puhul ei ole olemas ideaalset seadete kombinatsiooni, kuna kõik sõltub teie seadistustest ning teie toodetest. Selleks, et leida, mis sulle kõige paremini sobib, on vaja aru saada kaamera ava suurusest, säriajast ja ISO-st.

Objektiivi ava suurus määrab kui palju valgust kaamerasse jõuab. Seda mõõdetakse f-stoppides ja f-stop numbri suurendamine muudab ava väiksemaks (st kaamera laseb vähem valgust sisse ning foto tuleb tumedam).

Ava suurus määrab ka selle kui suur osa raamist on fookuses – väike ava teeb selge pildi kõigest pildiraamistiku sees, samas suurem ava eraldab tausta esiplaanist. Peate leidma sellise ava suuruse, mis teravdab kogu toote pildil, kuid samas valgustab hästi. Kui vaatate allpool toodud fotosid, siis vasakpoolne tehti f/1,8 avausega  ning parempoolne f/10 avausega.

Ava suurus määrab tootepildi kvaliteedi

Säriaeg on kiirus, mille jooksul objektiivi ava avaneb ja sulgub. Mida aeglasem on säriaeg, seda heledam on foto ja vastupidi. Väike ava ja aeglane säriaeg peaksid käima kokku. Kaks allpool toodud fotot tehti f/10 avausega, kuid säriajad olid vastavalt 1/320 ja 1/50. Taust piltidel on eemaldatud, et paremini näidata erinevust.

ISO on teie kaamera tundlikkus valguse suhtes. Soovitatav on hoida see alla 400, kuna sellest numbrit ülespoole teeb pildi juba ebaühtlaseks ja teraliseks. Kvaliteedikaotus on eriti kergesti märgatav kui suumida.

Kui te ei saa head fotot alla 400, siis peate suurendama valgusallikate intensiivsust.

Nagu eelnevalt mainitud, pole olemas täiuslikkuse kooslust neist kolmest. Peate lihtsalt varuma aega seadistuste kohandamiseks ning proovima seni kuni leiate just selle, mis teile kõige paremini sobib.

Pildistamine valgel taustal

Valge taust peegeldab valgust teie tootele ja aitab kaamera valguse tasakaalu seadistamisel. Parim taust on selline, kus üleminek vertikaalselt pinnalt horisontaalsele on sujuv.

Suurte toodete jaoks saate osta professionaalse fotograafia jaoks mõeldud „kaare” (sellel on spetsiaalne raamistik, mis seda püsti hoiab) või peate improviseerima ja valge riide üle millegi laotama.  Väiksemate toodete jaoks võite osta pildistamislaua või saate selle ise teha puidujääkidest, klambritest ja mingist vanast lauast.

Kasutage piisavat valgustust

Selleks, et teha suurepäraseid tootefotosid on vaja väga head loodusliku valgustuse tingimusi. Võtmeks on hoiduda kunstlikust valgustusest. Kunstliku valgustuse kasutamine vajab aastaid praktikat ja palju kogemusi, samuti on seadmed väga kallid.

Looduslik valgustus on parim valgustus, mida kasutada koduste tootepiltide tegemiseks. Parim koht pildistamise jaoks on tavaliselt akna ligidal, kuna tahate kasutada otsest päikesevalgust. Kui valgus on liiga intensiivne, siis oleks hea hajutada valgust kattes aken valge lina või paberiga.

Aken peaks jääma pildistatavast tootest paremale või vasakule poole, see ei tohiks asetseda otse toote ees ega taga. Nii langeb suurem valgushulk tootele vaid ühelt küljelt.

Selleks, et toode oleks võrdselt valgustatud, peaks valguse langemise vastasküljele asetama midagi, mis valgust peegeldab. Võite osta endale spetsiaalse peegeldi aga võite selle asemel kasutada ka papitükki, mis on kaetud fooliumiga.

Stabiliseerige kaamera

Teravamate fotode saamiseks kasutage statiivi või nutitelefoni kinnitusalust. Kaamera stabiliseerimine on parim viis tagada teravate piltide tegemine. Amazonist võite leida statiive, mis maksavad alla $50 ja need on piisavalt paigalpüsivad tootefotode tegemiseks.

Kasutage valget tausta

Amazonis on kohustuslik valge tausta kasutamine ja eBays on samuti müügitoodetel kohustuslik valge tausta kasutamine. Need kaks juhtivat e-kaubanduse platvormi võiksid olla heaks eeskujuks tootepiltide tegemisel.

Valge taust on muutunud üheks oluliseks omaduseks professionaalsete tootefotode tegemisel. See on selgepiiriline, lihtne, muust häirivast vaba ja juhib tähelepanu tootele endale.

Vaadake nt inglikivide instagrami.

Suuremad kaubamärgid kasutavad valget tausta enda toodete jäädvustamiseks hoidmaks kliente enda e-poodides. Näiteks Birchbox, Aldo (vt allpool toodud näidet) ja isegi Nikoni fotograafia meistrid kasutavad valget tausta, et saada head tootepildid. Tarbijatele meeldib näha tooteid valgel taustal ning ka teie peaksite seda trendi järgima.

Sellise efekti saamiseks võite pildi tausta eemaldada hiljem redigeerimisetapis. Kõige parem oleks kasutada Adobe Photoshopi pliiatsi-tööriista. Selle abil saate joonistada pliiatsiga joone ümber toote ning saate tausta eemaldada. Klõpsake siin, et vaadata piltidega täpset juhendit, kuidas seda teha. Kui olete tausta eemaldanud, siis saate teha lahedaid asju, nt lisada varje ja peegeldusi.

Laske kellelgi teisel teha piltide töötlus

Kui teil pole aega piltide töötlemiseks, siis võite alati selle tellida. Näiteks Pixc.com pakub sellist teenust taskukohase hinnaga.

Töötluse tellimine laseb teil keskenduda olulisematele asjadele ja võib osutuda teie ärile väga kasulikuks. Pole otstarbekas raisata tunde, et õppida, kuidas töödelda fotosid suurepäraseks. Selle asemel saate pöörata tähelepanu tulude suurendamisele, toote arendamisele ja enda kaubamärgi esinduslikumaks muutmisele.

Kokkuvõte

Nagu eelnevalt mainitud, siis tootefotograafia on pidevas muutumises. On oluline olla kursis uusimate trendidega,  aga samuti on oluline hoida silma peal enda e-poe kogukonnal ja klientide tegutsemisel teie e-poes.

Kas pole kindel kust alustada? Tehke algust enamlevinud e-poodide vaatlusega ja tehke märkmeid sellest, mida ja kuidas nad teevad. Samuti võite vaadata hästi toimivaid poode, mida mainitakse e-poodide kohastes foorumites.

 

Loe ka meie eelmist postitust “Facebooki reklaamid ei kogu vaatajaid? 7 võimalikku põhjust miks see nii on”