Facebooki reklaamid ei kogu vaatajaid? 7 võimalikku põhjust, miks see nii on

Olukord, kus teie Facebooki reklaam ei toimi, tekitab ärevust. Miks ka ei peaks –  madal jõudlus tähendab, et maksad küll aga tulemust sellel pole. Kui seisate silmitsi mittetootvate reklaamidega, siis pead sa endalt küsima järgmist: Kas mu sihtgrupp on õige, kas mu reklaamid on asjakohased ja ligitõmbavad ning kas neid üldse vaadatakse?

1. Teie reklaamid ei tõmba tähelepanu

Teie reklaamid lihtsalt ei suuda konkureerida teie lähimate konkurentidega. Selle asemel need hoopis võistlevad kellegi lastelaste piltidega, isiklike jutukestega ja palju muu taolisega. Teil on aega vaid üürike hetk, et tabada ning kindlustada inimese tähelepanu enne kui ta kerib edasi. Teil on vaid mõni sekund, et haarata inimese tähelepanu ning saada hinnang, et teie kaubamärk on usaldusväärne ja kvaliteetne, seetõttu on esmamulje väga olulisel kohal.

Kui teie reklaame ei vaadata, siis need on esimesed küsimused, mis te endalt küsima peaksite:

Üks peamisi põhjuseid, miks Facebooki reklaami ei vaadata, on see, et see sõna otsese mõttes on jama. Selleks, et luua ideaalset Facebooki reklaami, peaksite näitama toote emotsionaalset kasulikkust, ainulaadset joont teie poe või toote juures, head põhjendust, mis inimesed saavad sellest, häid pilte ja loomulikult on vajalik tähelepanu püüdmine.

Otse loomulikult ei pea palkama disainereid ja toote fotograafe, et teie reklaamid oleksid vinged.  Siin on mõned õpetused, kuidas alustada: “tee e-poe jaoks tootepildid ise

2. Te pole seadnud kampaaniale õiget teemat

Kampaaniale vale teema valimine on lihtsam kui sa arvatagi oskad ja sellel on halb mõju teie reklaamide vaadatavusele.

Selleks, et kindlustada enda kampaania õige teema valik, peate olema kindel, et see kattub teie äri/ettevõtte eesmärgiga. Peate tegema järeleandmisi/kokkuleppeid kui ootate kindla toote müüki oma kodulehel. Järgnevalt mõned olulised punktid kui olete tegemas enda e-poele reklaamikampaaniat:

Kaubamärgi teadlikkus (Brand Awareness)

Kui eesmärgiks on inimeste teadlikkuse tõstmine enda kaubamärgi kohta, siis see kampaania teema on just see, mis sobib neile poeomanikele, kes soovivad levitada sõna enda poe kohta. Siinjuures on peamiseks sihiks, et Facebooki reklaam tõmbaks tähelepanu ning reklaami näeks nii palju inimesi kui võimalik. Selle kampaania lõppeesmärgiks on mulje loomine, seega selline kampaania tüüp ei sobi müügitehingute hulga suurendamiseks.

Müük Tootekataloogides (Product Catalog Sales)

Täiuslik e-poodide jaoks, kuna see võimaldab esitleda enda tootevalikut. Tooteid uuendataks jooksvalt ja te ei pea tooteid käsitsi lisama või eemaldama.

Kuidas ühendada oma e-pood facebookiga. Uuri seda meilt.

Andmekogu Tekitamine (Lead Generation)

Selle eesmäriga reklaame kuvatakse uudisvoogudes, et koguda inimeste kontaktandmeid. See on suurepärane viis, et ehitada üles enda andmebaas e-turunduskampaaniate jaoks.

Haardeulatus (Reach)

Selle üsna uut laadi eesmärgi eeliseks on see, et see lubab panna piiri reklaami näitamise sagedusele. See tähendab, et sama reklaami ei näidata korduvalt samadele inimestele. Kui te selle eesmärgi valite, siis teie reklaamide siht on mulje avaldamine, mitte reklaami mõjul tehtud otsused. See võimaldab luua sihtgruppe erinevates riikides. See on hea valik neile, kelle sihtgrupiks on inimesed, kes on varem saiti külastanud ning kes soovivad, et võimalikult palju inimesi näeks nende reklaame.

Külastatavus (Traffic)

Kui reklaami eesmärk on külastatavuse suurendamine, siis keskendutakse sellele, et reklaame näeksid inimesed, kes kõige tõenäolisemalt tuleksid sinu saidile klikkides reklaamil. Kui teie peamiseks eesmärgiks on külastajate numbri suurendamine enda veebipoes, siis just see ongi õige kampaania eesmärk.

Inimeste Kaasamine (Engagement)

Kaasamisele optimeeritud Facebooki postitused on ideaalsed, et anda tõuge enda Facebooki lehele. Selliseid reklaame näidatakse valitud sihtgrupile, kes kõige tõenäolisemalt vajutaksid „meeldib”, kommenteeriksid ja jagasid teie postitust. See on parim valik kui soovite võimalikult palju avalikkusega jagada enda lehekülge (veendu, et jälgijad näeksid kogu lehekülje sisu).

Videote Vaatamised (Video Views)

Kui te soovite tutvustada enda ainulaadset toodet või tõsta inimeste teadlikkust enda kaubamärgist, siis on see heaks kampaania eesmärgiks. Teie videot nähakse nii palju kui võimalik ja nii palju kui teie eelarve lubab.

Klikile Järgneb Kasulik Tehing/Toiming (Conversions)

See on netipoe omanike jaoks kõige olulisem eesmärk, kuna nende peamine soov on müügi ja e-poe registreerumiste arvu suurendamine veebisaidil.

Lehekülje „Meeldimised” (Page Likes)

Nagu pealkirigi juba ütleb, siis on eesmärgiks Facebooki lehekülje vaatajaskonna suurendamine. See on heaks eesmärgiks siis kui sooviks on koguda meeldimisi enda lehele, et tutvustada enda kaubamärki. See pole aga hea kampaania teema siis, kui eesmärgiks on müügitehingute suurendamine. See valik on olemas vaid neile e-poodidele, kellel on üles seatud Facebook Pixel.

3. Kampaania ulatus pole õigesti paika pandud

Kas teie kampaania toimis hästi seni kuni suurendasid eelarvet? Nüüd aga on investeeringutasuvus metsa poole? Suure tõenäosusega pole te enda kampaania ulatust õigesti määratlenud. Kampaania suuruse määramine võib olla keeruline tegevus ning see vajab natukene rohkem tööd kui lihtsalt eelarve kahekordistamine. Hea jõudluse tagamiseks tuleks järgida juhtnööre ning ulatuse määramiseks on kaks  viisi:

4. Valed Facebooki Sihtgrupid

Näiteks AdWordsis valite sihtgrupi loomiseks märksõnu. Facebooki reklaamid alustavad teie vajadustele vastava vaatajaskonnaga, mida te ise peate segmenteerima vastavalt enda huvidele ja põhilistele demograafilistele andmetele. Kindlustamaks, et panustate õigel sihtgrupil ja see on ka tulemuslik, seadke enda vaatajaskonnad vastavalt turustamisjärgus olevale turule ja kampaania eesmärgile. Näiteks võib alguses kaubamärgi teadlikkuse tõstmise etapis näidata laiemat teemat ning kunagi hiljem hoogu sisse saades juba võid kalduda kitsama alateema poole.

5. Teie reklaami paigutus ei ole sobiv

Facebooki reklaami asukoht mõjutab märkimisväärselt reklaami tulemuslikkust. Kui te ei paiguta enda reklaame õigesti, siis on väga suur tõenäosus, et teie reklaamid ei toimi nii nagu nad peaks. Vaadake enda reklaami ülevaates „Reklaami paigutus”, võite üllatuda, mida sealt leiate.

Me ei räägi lihtsalt arvuti töölaua ja mobiiliekraani erinevusest. Paigutuse valikute alla kuuluvad Facebooki uudistevood, Instagram, mobiilsed uudistevood, vaatajaskonna võrgustikud jne. Katsetades erinevaid võimalusi, saate näha, milline paigutus teie jaks kõige paremini sobib. Siin on üldine juhend selle kasutamiseks: kui otsite konversioone, siis parima tulemuse saate kasutades Vaatajaskonna Võrgustikku ja Facebooki; kui soovite kaubamärgi teadlikkust tõsta, siis selleks pakuvad paremaid tulemusi Facebook ja Instagram; kui aga soovite suurendada käivet enda veebilehel, siis Vaatajaskonna Võrgustik ja Facebook on selle jaoks sobivad.

6. Inimesed ei vaata teie reklaame üldse

Teie reklaamid on juba mõnda aega näidatud ja investeeringutasuvus on olnud hea. Nüüd aga märkate, et äkki on need tulemused langenud. Suure tõenäosusega on potentsiaalsel vaatajaskonnal reklaami väsimus. Teisisõnu, teie reklaam on muutunud nende jaoks igavaks. AdEspresso tegi reklaami näitamise sageduse analüüsi, mis näitas, et kui suureneb reklaami näitamise sagedus, siis suureneb ka maksumus ühe näitamise eest.

Kui see juhtub, siis on aeg oma kampaaniat tagasi tõmmata, muuta reklaami ja pilte või valida hoopiski uus potentsiaalne sihtgrupp.

7. Facebooki reklaam ei ühti teie kampaania lehega

Teie koduleht ei ole vajalikul tasemel. Nagu eelpool mainitud, siis peavad teie reklaami sõnum ja kampaania leht sobituma. Kuid see ei ole ainus asi, mida arvesse võtta, kui kontrollite, et kas teie sihtleht mõjub kuidagi halvasti teie jõudlusele. Näiteks, kui teie eesmärgiks konversiooni või käibe suurendamine ning teil on ka kõige meeldivam ja ligitõmbavam reklaam, aga teie koduleht on jama, siis mis kasu sellest liiklusest su veebilehel on, kui inimesed lähevad su lehelt ära kiiremini kui sa jõuad öelda „raharaiskamine”.

Mõned sihtlehe vead, mida võite teha on näiteks see, et leht ei kutsu tegutsema, ebapiisav telefonikogemus, sisu ei vasta reklaamis lubatule või lehekülg on halvasti kujundatud. Näiteks reklaamite „Tasuta Kohaletoimetamist”, kuid tegelikkuses kui inimene läheb sinu veebilehele, siis avastab, et pakute seda vaid teatud sihtkohtadesse. Või näiteks reklaamite välkmüüki, kuid kui kasutaja jõuab teie lehele, siis seal pole mainitud müügi kohta midagi. Kõik sellised asjad mõjutavad lõpptulemust.

– – –

Loodetavasti need 7 näpunäidet aitavad teil muuta enda Facebooki reklaamid toimivaks. Oluline on märkida, et nagu teisedki PPC haldurid, peate oma reklaame regulaarselt jälgima ja kohandama, optimeerimine ja testimine on mis tahes kampaania võtmeks.