Kui palju maksab kodulehe tegemine?

Kuna kodulehe tegemine sõltub paljudest erinevatest faktoritest, on tarvis selgitada, kuidas kodulehe hind kujuneb. Tavaliselt kõigub kodulehe hind vahemikus 200-3000 eurot. Miks aga mõni leht on odavam ja teine kallim?

Kõik sõltub sellest, kuidas kodulehe tegemise hinda võrrelda

Oletame, et firma sissetulek aastas on ca 10 000 kuni 300 000 eurot. Kui ettevõte soovib endale edukamat kodulehte, mis tuleks ka google otsingumootoris välja (SEO), on kasutajasõbralik ning ennekõike turunduslikult hästi ülesehitatud, siis on ta nõus ka rohkem oma virtuaalsesse visiitkaarti rohkem investeerima.
Kui Sinu firma veebileht täidab oma kindlaid eesmärke, siis on arusaadav, et koduleht peab ettevõttele ka raha sisse tooma. Kui Sinu uue kodulehe hind panna kõrvuti aastase ettevõtte sissetulekuga, kas siis saab väita, et see on liiga kallis?

Kodulehe tegemine on kallis siis, kui veebileht ei too midagi sisse

Eestis on suur hulk teenuse pakkujaid, kuid enne, kui otsustad sõbra või lähedase tuttava abi paluda, mõtle hoolega, kas kodulehe tegemine on ikka niivõrd kerge töö. Suur osa ettevõtteid on tänapäeval hädas, kuna on lasknud teha kodulehe, mille sisu ja kujundus on läbi mõtlemata. Sellisel juhul pole kodulehest firmale mingit abi. Odava kujundusega koduleht jätab ka firmast omamoodi vale mulje.

Millest kodulehe tegemise hind sõltub?

Loomulikult sõltub kodulehe tegemine ja hind selle valmistajast. Kui oled juba teinud hinnapäringu mitmele ettevõttele, siis peaksid nägema erinevust. Mida odavam on kodulehe tegemise hind, seda suurema ohumärgina võib see tunduda. Samas tundub, et mida kallim on kodulehe valmistamise hind, seda kvaliteetsem ja tasuvam see lõpuks peaks olema. Samas pole see ka alati nii. Pead leidma endale kuldse kesktee ning vaatama, kellega koostöö paremini sujub või kelle tehtud tööd Sulle meeldivad.
Uue kodulehe hind peaks olema investeering, mis peaks ennast hiljem tasa teenima.

Kodulehe ülesanne? Milleks koduleht, kui on olemas Facebook?

Meilt on küsitud, et milleks on koduleht tänapäeval üldse vajalik, kui olemas on facebook? Selles osas pead paljuski mõtlema enda sihtgrupi peale. Hoolimata sellest, et Facebook on üpris populaarne lehekülg, ei ole sugugi kõigil seal kasutajat ning viimase aja trend näitab hoopis kasutajate arvu vähenemist. Sealse lehe kujundamisel pead järgima kindlaid reegleid ja kujundust ning e-poe osas ei toimi sealne süsteem sugugi nii hästi, kui pealtnäha tundub. E-pood teeb siin sinu eest suure töö ära.

Kodulehe tegemisel arvestatakse järgmisi etappe:

  • Kliendi kuvandi kujundamine (kes on Sinu klient?)
  • Disaini küsimused (paljuski võiks siin lähtuda sellest, et mida Sinu klient soovib. Näiteks firma omanik on naine, kes müüb tooteid meestele. Temale meeldiks, et koduleht oleks lilla ja lilleline, aga kas selline meeldiks ka tema kliendile?)
  • Veebilehe mõte ja funktsionaalsus

Avalehe sisu ja sõnum

Pealeht on iga kodulehe juures kõige tähtsaim leht. Avalehel olles kliendid otsustavad sageli, kas tegemist on usaldusväärse veebilehega ning kas on üldse mõtet sealt tooteid või teenust otsima hakata.
Avalehe tekst peaks olema kujundatud just vastavalt Sinu kliendi soovile. Näiteks: mis infot annab kodulehe avaleht, millele on suurelt kirjutatud ”Tere tulemast meie kodulehele”? Samas ei tohi siinkohal informatsiooniga ka üle pingutada. 80% ostjatest valivad teise firma, kui nad ei leia kohe, mida nad vajavad.
Hea avaleht peaks kliendile andma informatsiooni nii piltlikult kui ka sõnaliselt (inimestel on välja kujunenud paratamatu soov kohe mingit teksti lugema hakata). Selge on see, et internetikasutajad usaldavad ilusaid veebe rohkem. Arvestades veel fakti, et 59% inimestest kardab internetist ostes petta saada, on veebilehe kujundus veel eriti oluline. Külastaja teeb tavaliselt oma otsuse esimese 5 sekundi jooksul.

  • Mis leht see on?
  • Kas see on mulle kasulik?
  • Mida ma edasi peaksin tegema?
  • Kuidas erineb see leht eelnevatest?

Kas siit ostaksite saiakest?

…aga siit?

On täiesti võimalik, et mõlemad kohad valmistavad saiakesi sama hästi. Paremal pildil olev mees võib lausa maailma parimaid saiakesi valmistada, kuid ostma tema juurde ei kutsu.

Kodulehe haldaja

Kodulehe juures tuleb välja mõelda ka see, kes ja kui palju hakkab selle uuendusega tegelema. Näiteks pole mõtet luua veebilehe juurde uudiste või blogi rubriiki, kui keegi seda pidevalt uuendada ei jõua. Miks? Kui inimene tuleb kodulehele ning märkab, et viimane postitus on tehtud aastal 2013, siis tekib kohe mulje, et see ettevõte ei tegutse enam.

Kas koduleht peaks olema responsive ehk nutiseadmetes kohandatud?

Peaaegu, et kõigil on olemas nutitelefonid, millega on mugav veebilehti külastada. Skaleerumine ehk mobiilne koduleht tähendab seda, et mobiilses seadmes on kodulehe informatsioon lihtsasti kättesaadav ning kujundatud vastavalt nutiseadmetele.

Millest siis ikkagi kodulehe tegemise hind sõltub?

Eelnevalt selgus, et kodulehe hind sõltub vägagi mitmest faktorist. Hinnapakkumise küsimisel proovi vastata enda jaoks järgnevatele küsimustele:

  • Mis eesmärki koduleht täidab?
  • Kas logo on olemas?
  • Kas soovid valmislahendust või rätsepalahendust?
  • Kas pildid tulevad Sinu poolt?
  • Kas koduleht on mitmekeelne?
  • Kas kodulehele oleks tarvis maksesüsteemi (e-poodide puhul)?
  • Kas soovid kodulehe optimeerimist (SEO – otsingumootoritele optimeerimine)

SAID KASULIKKU INFOT?
Ära ole kade, jaga seda ka teistega 🙂

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Arendame iOS ja Android mobiiliäppe, mis on kiired, sujuvad ja mida on mugav kasutada.

Arendame iOS ja Android mobiiliäppe, mis on kiired, sujuvad ja mida on mugav kasutada.